انواع رسانه

رسانهتوضیحات
سرداصطلاحی است برای اشاره به رسانه هایی که مخاطب برای دریافت پیام آن‌ها،به تمرکز فراوان احتیاج دارد این اصطلاح را مارشال مک لوهان ابداع کرده است. طبق آرای او، به رسانه هایی عنوان سرد داده می‌شود که لازم است کاربران هنگام استفاده از آن‌ها، به نهایت تمرکز حواس تن دهند تا محتوا را بهتر کسب کنند از جمله رسانه‌هایی که مک لوهان در این بارع نام می‌برد تلویزیون است.
گرماصطلاحی است برای اشاره به رسانه هایی که مخاطب در برخورد با آن‌ها، احتیاج به تمرکز فراوان ندارد چرا که نحوه انتقال و عرضه پیام و معنی از وضوح بالا برخوردار است این اصطلاح را مارشال مک لوهان ابداع کرده است طبق آرای او، به رسانه‌هایی عنوان رسانه گرم داده می شود که کاربران آن‌ها نیازی به تمرکز شدید حواس ندارند و رسانه قادر است بار معنایی خود را به روشنی منتقل کند از جمله رسانه‌هایی که مک لوهان در این باره نام می‌برد رادیو است.
برای اشتراک گذاری:
مطالب مشابه  بازاریابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *